HTML

Túlélsz, pöcök.

A blog szól a mindennapjaimról, az egészséges életmódról, a táplálkozásról, sportról és néha kozmetikumokról.

Friss topikok

Vegetarianizmus?

2014.04.17. 12:35 Epres málna

Én tavaly az a fajta idegesítő vendég voltam, aki nem eszik:
-sertést, mert kiskorom óta utálom (szalámi jöhet, sonka mértékkel), így: se tepertő/töpörtyű, se zsírszalonna. mangalicazsírral hajlandó vagyok főzni/sütni, de ha van más, akkor inkább nem.
-fura mártásos házikosztokat
-mindenféle zöldséget. amit ettem: kukorica, répa (, krumpli :D), zöldborsó, tarkabab (zöld nem!)
-gombát, de megpirítva-fűszerezve igen
-tengeri herkentyűket és halat
-bacont (igen, külön említem pár értelmes ismerősöm miatt a sertéstől. "Ez nem sertés....ez bacon!!")
-mazsolát, aszalt szilvát
-hamburgerben a húst
-mustárt, majonézt
-túrót, tejfölt
-van még biztos sok, ha megkérdezném a barátaimat, sorolnák valószínűleg még
-meg úgy egyáltalán nem szívesen ettem vendégségben, mert anyu megszokott főztjét szeret(t)em, és izé. Válogatós vagyok, így gyorsan hozzászoktam, hogy általában rizst vagy nokedlit eszem csupán vendégségben, és sose zavart, mert hát mégis csak én vagyok a válogatós.

Most már az a fajta idegesítő vendég vagyok, aki nem eszik:
-fehér lisztes dolgokat (rozs pékárukat sem, mert annak jó esetben a fele rozsliszt, másik fele búzaliszt, így maradt a sk kenyér 100% teljes kiőrlésű rozslisztből)
   emiatt:
  -rántott dolgokat (pápá főzelékfaló, pedig szerettelek :( )
  -mártások
  -általános sütemények
  -bolti tésztát (durumtésztát néha), pizzát (ezt a pizzareceptet kipróbálnám még a hónapban)
  -satöbbi
-cukros dolgokat
   emiatt:
  -semmilyen sütemény, mert mindenben van cukor
  -ketchup (felixnek van hozzáadott cukor nélküli ketchupja)
  -xilites lekvárt veszek (amíg be nem főzök magamnak a nyáron :3 )
  -CSOKI, nutella (új kedvenc receptem ez a fajta cukormentes "nutella", nagyon finom :>)
  -majd még bővítem :)
-tejtermékeket (kivéve a parmezán sajtot)
-gyorskaját
-virslit
-bolti fasírtot (nem is a liszt miatt, hanem ijesztően homogén az egész, és el se merem képzelni hányszor darálhatták le és miket dobáltak bele)
a fentiek közül megmaradt:
-sertés-nemszeretemségem
-fura mártásos házikosztok
-tengeri herkentyű (ettem múltkor garnélarákot, egész jó volt)
-bacon
-mustár, majonéz
-mazsola, aszalt szilva
amit már eszem:
-cukkini, sütőtök, zeller; cékla a megkóstolandó listán van, és úgy általában nyitott vagyok a zöldségek felé /cékla ezzel a recepttel kipipálva! finom volt :)/
-gomba
-tonhal konzervben és füstölt lazac
amiket kipróbáltam: csicseriborsó, kókusz minden formában (kivéve a kókuszvirágcukrot), amarant, xilit, eritrit, stevia, kukoricaliszt, lenmagliszt, mandulaliszt, tönkölybúzából készült tészta, rizstészta, zabpalacsinta....hirtelen ennyi jutott eszembe

Múltkor főztem valamit, és közben anyu 2 fazékban rotyogtatta a mangalica zsírszalonnát, hogy zsír és tepertő legyen belőle. Akárhányszor ezt csinálja, és nekem valamiért a közelében kell lennem, egy csapásra megértem a vegetáriánusokat (akik azért nem esznek húst, mert nem szeretik, és nem azért, mert állatkínzás, blabla. Egyáltalán van ilyen vegetáriánus?). Egyszerűen az a szag visszataszító és undorító. A másik, amit unok, az a csirkemell hártyázás. Anyu vesz a piacon csirkemelleket, hazahozza, én meg egy óra alatt lehártyázom, felkockázom vagy szeletelem, és elrakom a mélyhűtőbe. BAROMI UNALMAS.  (Nem, előre szeleteltet nem szeretnék venni, mert vizes meg tartósítószerlöttyös, meg undibb, mint a friss hús.)
Így azon gondolkodtam, hogy funkcionális vegetáriánus leszek (ha eddig nem létezett ez a szó, most már fog!). Magamnak nem fogok készíteni húsos ételt (legfeljebb konzervtonhalból az egyszerűsége miatt :D becsszó, ha lenne kockákra vágott csirkemell konzervben igen kevés tartósítószerrel, én kipróbálnám), de ha anyum csinálna valamit nagy ritkán (nem sertésből), vagy vendégségben azt adnának, akkor megenném.
Tegnap beszélgettem a barátommal, és kifejtette, hogy a mostani étkezési szokásaimat se nagyon tolerálja, de ha vegetáriánus lennék, akkor elhagyna. Váó. :D És még én nem vagyok fogékony az újdonságokra (fehérjepótlás növényekből, ugyebár).

Szólj hozzá!

Címkék: vegetarianizmus etkezes

A bejegyzés trackback címe:

https://kekek.blog.hu/api/trackback/id/tr626045754

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása